Account toevoegen in Outlook Office 365
Wil je je Account toevoegen in Outlook Office 365, maar kom je er niet uit? Volg onderstaande stappen:
- Ga naar Outlook en klik linksboven op Bestand:
Daar klik je op Info -> Accountinstellingen (bovenste blokje) en kiest voor Profielen beheren:
- In het pop-up venster dat tevoorschijn komt “E-mailconfiguratie – Outlook”, kies je voor E-mailaccounts…
Vervolgens klik je op de knop “Nieuw” in het tabje E-mail. Dan kun je een nieuw e-mailadres toevoegen aan Outlook.
- Als laatste kun je je account configureren. Dit doe je door “Handmatige instelling of extra servertypen” te selecteren en op de knop volgende te klikken:
Kies voor POP of IMAP, Geavanceerde installatie voor POP- of IMAP-e-mailaccounts. en klik weer op de knop volgende:
- Daarna vul je je logingegevens in.
– Vul bij Gebruikersgegevens je eigen Naam (Voornaam en Achternaam), E-mailadres in,
– bij Servergegevens kies je bij Type Account voor IMAP, vul bij Server voor inkomende e-mail in mail.jouwnaam.nl en
– bij Server voor uitgaande e-mail (SMTP) mail.jouwnaam.nl, en bij Aanmeldingsgegevens je Gebruikersnaam en Wachtwoord. Klik vervolgens als je alles hebt ingevuld, op de knop “Meer instellingen…”
- Vink in het tweede tabje “Server voor uitgaande e-mail” het bovenste checkboxje aan: “Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist”:
- Tenslotte zet je onder het tabje “Geavanceerd” de Inkomende e-mail en de uitgaande e-mail beiden op SSL/TLS en voor Inkomende e-mail stel je de poort op 993 in en de uitgaande e-mail op 465.Kom je er niet uit? Neem gerust contact met ons op, dan helpen we je verder. Wil je Outlook op je mobiel instellen? Lees dan dit kennisbankbericht!